Název:
Web Analytics: Identifikace nových trendů
Překlad názvu:
Web Analytics: Identification of new trends
Autoři:
Slavík, Michal ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Nekvasil, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem práce jsou nástroje pro analýzu návštěvnosti webových stránek a cílem je identifikace trendů v tomto tržním odvětví i předmětu vědeckého zájmu. V oblasti teorie je cíle dosaženo analýzou dostupné literatury, znalosti z praxe jsou zjišťovány terénním výzkumem, jehož účastníky jsou zástupci tří firem působících v oblasti SEO. Identifikovány jsou tyto trendy: nárůst poptávky po aplikacích Web Analytics, zvyšování zájmu o vzdělávací kurzy, rozšiřování záběru aplikací na měření sociálních sítí a Webu 2.0 a ve sféře výzkumu využití sémantických informací. Práce také nastiňuje principy technik zkoumaných v oblasti Web Usage Miningu: asociačních pravidel, shlukování, sekvenčních vzorů a zobecňování dotazů. Dle výsledků terénního výzkumu projevila praxe největší zájem o techniku shlukování. První dvě kapitoly seznamují čtenáře s oblastí Web Analytics a současnými aplikacemi. Třetí kapitola rozebírá oblasti teoretického zkoumání, pátá kapitola podává výsledky terénního výzkumu. Čtvrtá kapitola upozorňuje na terminologickou nejednotnost v oblasti.The goal of this thesis is to identify the main trends in the field of tools used to analyse web traffic. The necessary theoretical background is extracted from relevant literature and field research is chosen to gain knowledge of practitioners. Following trends have been identified: a growth in demand for Web Analytics software, an increasing interest in Web Analytics courses, an enlargment of measuring Web 2.0 and social networks, use of semantic information as the most fruitful section of academic research. The thesis also presents the main techniques of Web Usage Mining: association rules, sequential patterns, and clustering. A section about query categorization is also included. According to the field research, practitioners express most interest in clustering. The first two chapters present Web Analytics in general and introduce the main aspects of current applications. The third chapter covers theoretical research, the fifth one presents results of the field research. The fourth chapter raises the point that terminology of Web Analytics is not unified.
Klíčová slova:
asociační pravidla; data mining; sekvenční vzory; shlukování; web usage mining; webová analytika; zobecňování dotazů; association rules; clustering; data mining; query categorization; sequential patterns; web analytics; web usage mining
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/13794