Název:
Digitalizace v rámci České televize
Překlad názvu:
The effects of the process of digitalization on Czech TV
Autoři:
Vácha, Pavel ; Mathé, Ivo (vedoucí práce) ; Myslík, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce popisuje vlivy procesu digitalizace šírení terestrického televizního signálu
na Ceskou televizi jako televizi verejné služby. Úvod prináší základní vysvetlení
pojmu digitalizace a historii digitalizace televizní výroby, jako predstupne
digitalizace terestrického šírení televizního signálu.
V první kapitole je uvedena strucná historie televize a televizního trhu
v Ceskoslovensku a Ceské republice, která znací i stav trhu pred zapocetím
procesu digitalizace šírení televizního signálu. V další cásti je prehled právního
rámce procesu a technologické rešení.
V kapitolách venovaných dvema novým programovým okruhum, jejichž vznik je
umožnen zmenou šírení signálu, je v souvislostech popsán jejich vznik a
zhodnoceny první roky vysílání. Dále se práce zabývá problematikou vzniku
nových soukromých televizních stanic a jejich vlivem na Ceskou televizi.
V záveru je analyzována sledovanost, jako jeden z ukazatelu úspešnosti a
trendu, které proces digitalizace na trhu nastolil a prezentována úvaha nad
budoucím vývojem na televizním trhu nejen z pohledu Ceské televize.This work describes the effects of the process of digitalization of the terrestrial
television signal broadcasting on the Ceská televize (Czech Television) station as
a public service broadcaster. The introduction provides a basic explanation of the
term digitalization and the history of digitalization of television production as the
first stage of digitalization of the terrestrial television signal broadcasting.
The first chapter presents a brief history of television and the television market
in Czechoslovakia and the Czech Republic which also indicates the situation in
the market before the process of digitalization of the television signal
broadcasting began. The next section presents an overview of the legal
framework of the process and the technological solution.
In chapters dedicated to two new programme groups whose origination is made
possible by a change in the broadcasting of the signal, their creation is described
in the context and the first years of broadcasting are evaluated. The thesis also
deals with the issues related to the emergence of new private television stations
and their influence on the Czech Television.
In conclusion, the audience is analyzed as one of the indicators of success and
trends established by the process of digitization in the market and the future
development in the television market from the viewpoint of the Czech Television
station is addressed.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7118