Original title:
Marketing in current financial crisis
Translated title:
Marketing v současné finanční krizi
Authors:
Mariánek, Lukáš ; Král, Petr (advisor) ; Cook, Gina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The paper is describing the effects of recessions and current financial crisis on companies and their marketing. The topic covers the history of marketing throughout the world biggest recessions and describes the current marketing efforts of Czech companies under the current financial crisis. A strategical analysis with the impacts of crisis on long-term strategy planning is provided at the end of the paper.Práce se zabývá důsledky současné finanční krize a recesí všeobecně na podniky a jejich marketing. Obsah práce odkrývá historii marketingu v největších světových recesích a popisuje také současnou finanční krizi a marketingové počiny českých firem. Na závěr se práce zabývá dopady finanční krize na strategické plány firem.
Keywords:
Financial crisis; Marketing in recession; Strategical analysis; Finanční krize; Marketing v recesi; Strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13736