Original title:
Projekt: Institut cirkusových umění v ČR
Translated title:
Project: Circus Art Institute in the Czech Republic
Authors:
Maršíková, Šárka ; Prokop, Petr (advisor) ; Lázňovský, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Maršíková, Šárka: Projekt: Institut cirkusových umění v ČR. Diplomová práce. Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2011, 66 str.
Diplomová práce ?Projekt: Institut cirkusových umění v ČR? se zabývá možností vzniku nové umělecké školy zaměřené na nový cirkus na území České republiky. Odkazuje na evropskou síť cirkusových škol, ze které čerpá inspiraci i zkušenosti s fungováním podobných organizací. Analyzuje současné legislativní prostředí uměleckého školství se zaměřením na terciární vzdělávání a nabízí možnosti fungování nové umělecké školy jako vyšší odborné školy. Zabývá se na jedné straně organizací studia a studijním programem a na druhé straně ekonomickým a technickým zajištěním chodu školy.Maršíková, Šárka: Project: Institute of Circus Arts in Czech Republic. M.A. Thesis. Academy of Performing Arts in Prague. Theatre Faculty, Prague 2011. 66 pp.
Diploma Thesis ?Project: Institute of Circus Arts in Czech Republic? works with the possibility to establish new performing school in Czech Republic, with aim on the new circus art. Thesis refers to the European network of circus schools, which provides us a great inspiration and experience of the similar organization´s operation. This work analyses current legislation structure for art schools with focus on tertiary education and provide us potentialities of establishing it as
a college. It follows two main questions ? organization of the studies and study plan on the one side and economical and technical facilities and structure on the other side.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7052