Original title:
Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů
Translated title:
Specifics, Strategy and Creative Approach in PR at Current Czech Debuts
Authors:
Melichar, Martin ; Oukropec, Petr (advisor) ; Borovan, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů? si klade za cíl prostudovat oblast mediálních kampaní v oboru kinematografie v České republice. Čtenář by měl dostat ucelený přehled o tom, jak se v ČR vytváří tento druh kampaně. Vzhledem k množství celoročně natočených filmů na našem území jsem se zaměřil na dva české debuty, které měly premiéru na konci roku 2009. Jedná se film Zoufalci režisérky Jitky Rudolfové a film Dvojka režiséra Jaroslava Fuita. Každý z nich pracoval s odlišným rozpočtem a pojetím kampaně. Práce se rovněž snaží o stručný náhled do budoucnosti mediálních kampaní.Specifics, Strategy and Creative Approach in PR at Current Czech Debuts? aims to study the area of Media Campaign of cinematography in Czech Republic. The reader should get a comprehensive survey how to create this kind of campaign in CR. Due to the number of films produced year round in our area, I focused on two Czech debuts, which were premiered at the end of 2009. This is Desperate of the director Jitka Rudolfová and Deuce from the director Jaroslav Fuit. Each of them worked with different budgets and campaign concepts. The thesis is also trying a brief glimpse into the future of media campaigns.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7008