Original title:
Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogie
Translated title:
Lars von Tirer and His Trilogies (Not Only the American One)
Authors:
Dusová, Tereza ; Ulver, Stanislav (advisor) ; Mravcová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je věnována Trierovým filmovým trilogiím a vývoji Trierova přístupu k filmované látce. Přičemž na počátku stojí fascinace obrazem a na druhém konci fascinace příběhem a postavami, při upozadění vnějších prvků. V jednotlivých kapitolách se zabývám Trierovým konceptuálním přístupem k filmované látce, výběrem témat, typem Trierova hrdiny (později hrdinky), stavbou Trierových scénářů a v neposlední řadě způsobem jejich realizace a filmy samotnými. Stěžejní je přitom část věnovaná neúplné Americké trilogii, tedy filmům Dogville a Manderlay.The theses is dedicated to the film trilogies of Lars von Trier and the changes in his attitude towards the film-making. There is an obvious fascination with the visual aspect of the film and the visual expressivity in the beginning of his career. On the other end stands a fascination with the story and it´s charecters. Main chapters are on Trier´s conceptual attitude towards the film-making, the topics he´s interested in, the type of Trier´s main character, the way Trier works with the story, the filming methods he uses, and about his films in whole. The main part presents the incomplete American Trilogy: films Dogville and Manderlay.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6925