Název:
3 D kinematografie v kameramanské praxi
Překlad názvu:
3 D cinematography from DOP´s point of view
Autoři:
Tichovský, Martin ; Myslík, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla.
Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce.
Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích.
Osnova:
1)základní principy stereoskopie
2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti
3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti
4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV
5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči
6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu
7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana
8)natáčení 3D v domácích podmínkách
9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl
Zdroje:
Petr Páta, ČVUT
Galli 3D
Vladimír Smutný, AČK
Jiří Myslík, AČK
Antonín Weiser, AČK
American Cinematographer magazine
internetThe technology and reproduction of 3D movies is going to the next level of evolution because of the digitalization. Integration of the new form of poduction of audiovisual pieces brings different...
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6867