Original title:
65 let katedry tance HAMU
Translated title:
65 Years of the Dance Department on the Music and Dance Faculty
Authors:
Štindlová, Eliška ; Kazárová, Helena (advisor) ; Gremlicová, Dorota (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na problematiku založení katedry tance Akademie múzických umění v Praze komparovanou s celkovou situací v českém tanečním školství, přičemž ústřední pozornost je věnována koncepci výuky s jejími nuancemi a diskrepancemi. Kromě výčtu jednotlivých oborů a osvětlení základní problematiky týkajících se jednotlivých oborů a jejich historického vývoje, se lze seznámit s institucemi, které s katedrou kooperovaly. Stranou, však nezůstává ani vymezení jednotlivých forem výuky, společně s postižením významných mezníků v historii katedry jakými lze chápat, např. udělení čestných doktorátů. Součástí práce jsou rovněž stručné životopisy osobností, kterým byla v rámci katedry tance AMU udělena akademická hodnost (profesura či docentura).This work enables the view into the problematic of the Dance Department establishment compared to the whole situation in the Czech dance school system with the main emphasis on the whole concept of study with its nuances and discrepancies. Except from the inventory of the separate specializations and explanation of the basic problematic related to the specializations and their historical evolution, it is possible to familiarise with the collaborative institutions related to the dance department itself. The specification of the individual specializations together with expression of the most important turning points in the history of the Dance Department remains also not aside. Series of short biographies of the people, whom in setting of the Dance Department were awarded the highest academic degrees, are also part of this thesis as well.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6689