Original title:
Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU.
Translated title:
Flute interpreting courses and their contribution to student Academy of performing arts in Prague.
Authors:
Vávrová, Kateřina ; Pivoda, Radomír (advisor) ; Válek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU" pojednává o flétnových kurzech v Čechách a v zahraničí a jak již název napovídá, tak především o přínosu pro studenta. Nalezneme zde názvy kurzů, datum, krátké životopisy profesorů, průběh kurzu, přínos pro studenta, klady a zápory, organizační zvládnutí ad. V závěru je celkové shrnutí kurzů a porovnání se studiem na Akademii múzických umění v Praze. Práce se lehce dotýká jednotlivých kurzů, jejím cílem není podrobná analýza. Shromážděné informace dovolí čtenáři nahlédnout do pěti různých kurzů a dočíst se tak o krátké charakteristice, osobnostech, koncertech, lekcích a především o vlivu a přínosu pro studenta.Thesis "Flute interpreting courses and their contribution for a student Academy of Performing Arts in Prague" deals about flute courses in the Czech Republic and abroad, and as the name suggests, primarily a benefit for the student. Here we find the names of courses, date, short biographies of the professors, the course, student benefits, pros and cons of the organizational management of AD. The conclusion is a summary of courses and a comparison with the Academy of Performing Arts in Prague. Work lightly touching each course, the goal is not detailed analysis. The information collected allows the reader to peek into five different classes and read up on the short characteristics, personalities, concerts, lessons, and in particular on the impact and benefits for the student.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6641