Original title:
Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana Boreše
Translated title:
Interpretation of Twelve Concerante etudes op. 1 by Ivan Boreš
Authors:
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (advisor) ; Zelenka, Milan (referee) ; Boušková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.In my work, I deal with cykle of Twelve concertante etudes. The first part is focused on compositional style, various ways of making the tone as well as on sound effects. The crux of the work lies in the second part which deals with melodic studies of the Twelve etudes and their actual interpretation. In the end of the work, the knowledge that had been gained is put in more general concept summarizing research findings of Sound studio of HAMU, which are essential for this work.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6581