Název:
Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké škole
Překlad názvu:
The sources of inspiration for education through acting at basic school of arts
Autoři:
Maděryč, Vojtěch ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.The thesis deals with the dramatic acting of children in the context of drama in education. It maps different types of working in different types of drama and it focuses on the Literary-Dramatic Department of the Basic School of Arts where the esthetic and artistic influence on children is an inevitable part of the educational process. One of the ways to reach the dramatic and esthetic goals is the education through acting. As the methodological basis of children´s acting is generally considered the Stanislavski´s system respecting the specifics of children development. The thesis presents Michael Chekhov´s techniques, developing the Stanislavski´s system, and the Jerzy Grotowski´s techniques as the possibilities of acting methodology and as an inspiration when working with children on the development of their acting skills. Finally, the Václav Martinec´s acting methodology is mentioned as a possible eclectic approach of acting education.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6478