Original title:
Literární látky pro studentky střední odborné školy pedagogické
Translated title:
Literary Subject Matters for Female Students at Pedagogical High School
Authors:
Fidlerová, Klára ; Machková, Eva (advisor) ; Provazník, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Jádrem této práce jsou literární a dramatickovýchovné analýzy sedmi literárních predloh vhodných pro práci s prevážne dívcí skupinou adolescentního veku na strední odborné škole pedagogické. Tyto rozbory se soustredují zejména na odkrývání témat výchovne hodnotných a zároven pritažlivých pro patnáctici šestnáctileté dívky a na možnosti jejich využití v ruzných typech dramatickovýchovných cinností a jsou doplneny detailním popisem ctyr realizovaných projektu a jejich prubehu. Zvláštní kapitoly jsou venovány pedagogicko-psychologické charakteristice skupiny, charakteristice predmetu Osobnostní a dramatické výchova, který se na SOŠPg vyucuje, a typum dramatickovýchovných práce, které je možné v jeho rámci provozovat.The core of this work is represented by literary and drama studies of seven literary artworks appropriate for the work with predominantly maiden group of adolescent age at pedagogical high school. These analyses are especially concerned about revealing topics that are educationally valuable as well as attractive for 15 or 16 year old girls, about the possibilities of their use in different types of drama and are supplemented with a detailed description of four already performed projects and their course. Special chapters are dedicated to the psychological characterization of the group, the characteristics of the school subject ODV (taught at this type of school) and the different types of drama activities, that are likely to be worked on or worked with within the drama.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6476