Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Vývojové tendence ve světovém farmaceutickém průmyslu a marketing farmaceutických firem s důrazem na farmaceutický průmysl Francie
Original title:
Vývojové tendence ve světovém farmaceutickém průmyslu a marketing farmaceutických firem s důrazem na farmaceutický průmysl Francie
Translated title:
Development trends of the world pharmaceutical industry and the pharmaceutical company marketing with emphasis on the pharmaceutical industry of France
Authors:
Samková, Petra ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce se věnuje vývoji farmaceutického průmyslu a jeho trhu. Práce se blíže zaměřuje na farmaceutický průmysl Francie jako na zástupce evropského farmaceutického průmyslu. Předmětem druhé části práce je marketing farmaceutických firem a představení léčiva jako výrobku od jeho vzniku až po distribuci konečnému spotřebiteli.The first chapter describes a development of the pharmaceutical industry and its market. The attention is especially paid to the pharmaceutical industry of France which is considered to be a representative of the European pharmaceutical industry. The second chapter is focused on the pharmaceutical company marketing and a medicament regarded as a product and presented from its creation to a distribution to a final consumer.
Keywords:
Medicament; Pharmaceutical company marketing; Pharmaceutical industry; World pharmaceutical market; Farmaceutický průmysl; Léčivo; Marketing farmaceutických firem; Světový farmaceutický trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13436