Original title:
Nástroje CRM v bankovnictví
Translated title:
CRM tools in banks
Authors:
Petrová, Barbora ; Král, Petr (advisor) ; Pánek, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá CRM, nebo-li řízením vztahu se zákazníkem. CRM zahrnuje nové marketingové metody, jež upouštějí od tradičního produktově zaměřeného přístupu a zaměřují se na komplexní zjišťování klientových potřeb. CRM využívá pokročilých datových analýz, díky nimž jsou zákazníci osloveni s nabídkou, která nejlépe odpovídá jejich aktuálním potřebám. Práce vysvětluje základní pojmy související se strategií CRM, jeho druhy a komponenty. CRM je v této práci aplikováno na odvětví bankovnictví a na příkladě české komerční banky popisuje konkrétní přínosy.Annotation This thesis is concerned with CRM approach - Customer relationship management. CRM covered new marketing methods, that are focused on client's needs rather than on product push strategy. Thanks to sophisticated data analysis clients are addressed with offers, that come up to their current needs. Thesis explains basic terms connected to CRM strategy, different sorts and its components. CRM concept is apllied on the banking area using the example of czech commercial bank.
Keywords:
CRM tools; customer relationship management; modern marketing; CRM nástroje; moderní marketing; řízení vztahu se zákazníkem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13433