Original title:
Marketingové možnosti hostelu
Translated title:
Hosel's marketing potentials
Authors:
Ivánková, Alena ; Koudelka, Jan (advisor) ; Roller, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Marketingové možnosti hostelu" se zabývá podnikem Hostel Marabou Prague a jeho současnými marketingovými možnostmi. Osu práce tvoří marketingový proces strukturovaný do čtyř částí - Marketingové analýzy, Určení marketingové strategie, Konkretizace marketingového mixu a Implementace. Hlavním přínosem práce je analýza specifikého segmentu cestovního ruchu (mladých nezávislých turistů, tzv. baťůžkářů) a vytvoření marketingové strategie, která plně respektuje charakter poptávky, trendy trhu a cíle firmy a využívá propagačních a distribučních možností nových médií, zvláště pak Webu 2.0.Diploma thesis "Hosel's marketing potentials" concerns Hostel Marabou Prague and it's possibilities on the marketing field. The work is framed by the Marketing process and structured itno four parts - Situation Analysis, Defining of marketing strategy, Marketing mix decisions and Implementation. The main benefit of the work consist in analysis of the specific segment of tourist market (young independent travellers, so called backpackers) and creating of marketing cocept, that fully responds to character of the demand, trends on the market and firm's aims and finally takes advatage of promotion and distribution possibilities of the New media, Web 2.0 in particular.
Keywords:
bakpackers; hostel; social media marketing; youth tourism; baťůžkáři; cestovní ruch mladých lidí; hostel; social media marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13417