Original title:
Category management mléčných produktů
Translated title:
Category management in dairy category
Authors:
Cieluch, Petr ; Koudelka, Jan (advisor) ; Samleková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce popisuje Category management z teoretického i praktického hlediska. Podrobněji se zaobírá možnostmi tohoto přístupu v podmínkách Tradičního trhu v kategorii čerstvých mléčných výrobků. Popisuje konkrétní projekt spolupráce mezi Dodavatelem (Danone) a zákazníkem (Jednota České Budějovice)a řeší konkrétní problémy spojené s Category managementem jako je optimalizace sortimentu a jeho vystavení.This thesis describes Category management from the theoretical as well as from the practical point of view. It solves a concrete project between supplier (Danone) and customer (Jednota České Budějovice) on traditional market using all tools conected with Category management in terms of assortment analysis and shelf layouts.
Keywords:
Category management; Consumer decision Tree; Spacemanagement; Category Management; Rozhodovací strom; Spacemanagement
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13400