Original title:
Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby
Translated title:
New trends in international marketing: Green services
Authors:
Vojtěchová, Martina ; Král, Petr (advisor) ; Karlíček, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zelený marketing je jedním z nejvýraznějších trendů v mezinárodním marketingu posledních let. Na rozdíl od ekologických výrobků není věnováno mnoho prostoru ekologickým službám, i když služby tvoří podstatnou součást ekonomik vyspělých zemí. V České republice stojí ekologické služby na prahu rozvoje a dosud nebyly k dispozici ucelené marketingové informace o tomto oboru. Cílem této diplomové práce je vyplnit mezeru v informacích a vytvořit rámec pro strategické marketingové plánování ekologických služeb v České republice. Pomocí poznatků z jiných trhů, rozhovoru s odborníkem z oboru a dotazníkového šetření mezi spotřebiteli byly shromážděny potřebné informace, které jsou rozpracovány do jednotlivých kroků strategického marketingu ekologických služeb v českých podmínkách.Green marketing has been one of the most discussed trends in international marketing for a decade at least. Compared to green goods, little attention is paid to green services, although services are an essential part of developed countries' economies. Green services in the Czech Republic stand at the starting point of breakthrough. Until the present comprehensive marketing information about this area has been absent. The aim of this thesis is to fill the gap in information by setting up a framework for strategic marketing planning of green services in the Czech Republic. The information needed has been collected from other markets' data, an interview with an insider and a consumer survey. The data obtained has been used in the various steps of green services strategic marketing framework in Czech circumstances.
Keywords:
eco services; green marketing; green services; services; strategic services marketing; ekologické služby; služby; strategický marketing služeb; zelený marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13394