Original title:
Ocenění podniku Pivovar Náchod, a.s.
Translated title:
The appreaciation of Pivovar Náchod a.s.
Authors:
Stejskalová, Andrea ; Scholleová, Hana (advisor) ; Heřman, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je určit tržní hodnotu společnosti Pivovar Náchod a.s. k 1. 1. 2009. Teoretická část popisuje metodický postup pro stanovení hodnoty podniku od obecných předpokladů, makro a mikroanalýzy přes finanční analýzu, vytvoření finančního plánu až k jednotlivým oceňovacím metodám. V praktické části jsou metody aplikovány na podnik a na základě anylyzovaných informací je vytvořen finanční plán. Pro ocenění byla použita metoda DCF ve variantě FCFF.The graduation thesis is focused on the determination of the market value of the company. The theoretic part describes the methodology procedure - strategic analysis,financial analysis, financial plan and pricing methods (DCF).The practical part presents the application of methods. The goal is the setting of the market value.
Keywords:
pricing methods; strategic and financial analyses; the determination of the market value; DCF; finanční analýza; finanční plán; ocenění podniku; strategická analýzy; varianta FCFF
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13353