Original title:
Analýza postojů spotřebitelů k typům prodejen
Translated title:
Analysis of the attitudes of consumers to the types of retail outlets
Authors:
Merklová, Eva ; Bártová, Hilda (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na zjištění postojů spotřebitelů k různým typům prodejen na českém trhu. Analyzována jsou jak sekundární, tak primární data. Sekundární údaje jsou vytěženy z výzkumu Market&Media&Lifestyle agentury Median. Primární šetření je prováděno metodou ústního dotazování. Cílem je zjištění názorů spotřebitelů, jejich emocí a sklonů k chování, tedy odhalení všech tří dimenzí postojů.The objective of this thesis is to find out attitudes of consumers to different types of retail outlets on the Czech market. There are analysed secondary and primary data in the thesis. Secondary data are extracted from the research Market&Media&Lifestyle of the Median agency. Primary research is carried out face to face. The aim of this thesis is to explore opinions of the consumers, their emotions and predispositions to behavior, to discover all of the three dimensions of the attitudes.
Keywords:
Attitudes of consumers; Market research; Types of retail outlets; postoje spotřebitelů; typologie prodejen; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13289