Original title:
Zavádění nového finančního produktu na trh
Translated title:
Launching a new financial product on the market
Authors:
Opatová, Barbora ; Koudelka, Jan (advisor) ; Siuda, Richard (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje proces zavádění nového finančního produktu společnosti Conseq Investment Management, a.s. na trh. Novým produktem je Investiční hypotéka. Teoretická část je zaměřena na jednotlivé fáze zavádění, proces adaptace a marketingový mix. V praktické části je představena společnost Conseq Investment Management, a.s., její základní produkty a je popsán proces zavádění produktu Investiční hypotéka na trh. V závěru jsou navžena doporučení společnosti pro zlepšení pozice tohoto produktu a trhu.The thesis analyses process of launching a new financial product of Conseq Investment Management, a.s. The new product is Investment mortgage. Theoretical part describes parts of the launching, process of adaptation and marketing mix. In practical part is introduced company Conseq Investment Management, a.s. and its basic products. There is described process of launching the product Investment mortgage. At the conclusion there are suggested a few recommendations for the company.
Keywords:
financial services; marketing mix; new product; process of launching a new product; finanční služby; marketingový mix; nový produkt; proces zavádění nového výrobku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13279