Original title:
Jak čeští spotřebitelé vnímají biopotraviny - výzkum trhu biopotravin
Translated title:
The Attitude of Czech Consumers to the Organic Food -- Market Research of Organic Food
Authors:
Bártová, Lucie ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Vácha, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá výzkumem trhu biopotravin v České republice. Shrnuje obecné informace o biopotravinách, popisuje současné trendy v ekologickém zemědělství a ve spotřebě biopotravin. Práce přináší výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo postoj spotřebitelů k biopotravinám a jejich informovanost v dané oblasti. Část práce je zaměřena na rozdíly v cenách mezi biopotravinami a konvenčními potravinami.The thesis is engaged in market research of the organic food in the Czech republic. It summarizes basic information about organic food, describes current trends in the ecological agriculture and in the consumption of organic food. The thesis brings results of the consumer audit, which tried to find out consumers' attitude to the organic food and their foreknowledge in this sphere. Part of the thesis is focused on the differences in prices between organic and conventional food.
Keywords:
foreknowledge; market research; organic food; biopotraviny; informovanost; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13207