Original title:
Podpora rozhodovania v podnikání
Translated title:
Support of decision making process in entreprenurship
Authors:
Procházková, Katarína ; Žebrák, Miroslav (advisor) ; Nábělková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa venuje problematike rozhodovania v podnikani. Postupne definuje pojem manažérske rozhodovanie, management znalostí. Prepojenie oboch pojmov je v Business Intelligence, ktoré spracováva dáta do zrozumiteľnej podoby. Jeden zo systémov, ktoré Business Intelligence využívajú, je aj riadenie vzťahov so zákazníkmi CRM. Je to systém, ktorý napomáha k usporiadaniu vzťahov so zákazníkmi, zbiera o nich dáta a ponúka bohatý zdroj informácií, podľa ktorých sa dokáže podnik rozhodovať o svojich ďalších podnikateľských zámeroch. Praktická časť je venovaná systému CRM v organizácii AIESEC, ktorá ho každodenne využíva vo svojich činnostiach. Cieľom práce je navrhnúť postup riešenia pre CRM, aby sa dalo vo vyššej miere využívať na úrovni rozhodovania, celkové rozhodovanie zefektívniť a zrýchliť.Navrhnuté sú dve varianty, z ktorých som na základe zadaných kritérií nakoniec vybrala jednu, ktorá je pre organizáciu AIESEC vhodnejšia.Tato bakalářská práce pojednává o problematice rozhodování v podnikání.Postupne definuje pojem manažerské rozhodování, management znalostí. Propojení obou pojmů je v Business Intelligence, které dává data do srozumitelné podoby. Jeden ze systémů, které Business Intelligence využívají, je i řízení vztahů se zákazníky (CRM). Je to systém, který napomáhá k uspořádání vztahů se zákazníky, sbíra o nich data a nabízí bohatý zdroj informaci, podle kterých sa dokáže podnik rozhodnout o svých dalších podnikatelských záměrech. Praktická část je věnovaná systému CRM v organizaci AIESEC, která ho každodenne využívá ve svých činnostech. Cílem této práce je navrhnout postup řešení pro CRM, aby ho bylo možné ve vyšší míře využívat na úrovni rozhodování, celkové rozhodování zefektivnit a zrychlit. Navržené jsou dvě varianty, z kterých jsem na základě zadaných kritérií vybrala jednu, která je pro organizaci AIESEC vhodnější.This bachelor thesis is about the decision making process in entrepreneurship. Step by step it defines the word as managerial decision making, and knowledge management. These two disciplines is in Business Intelligence, which gives the data into undestandable form. One of the system that uses Business Intelligence is also customer realtionship management. It is a system, which helps to organise the realtionships with customers, collects data and gives very valuable source of information, according to which the company can make the decision about its next steps in business. The second part is about usage of CRM in AIESEC organisation, which uses CRM on everydaybase. The aim of the thesis is to suppose the solution for this CRM so it can be used in the wider role, to support the decision making in AIESEC, and make it more efficient, quick and smooth. There are two suggested options in the thesis. From these chose one, which is according to the criteria more suitable for AIESEC.
Keywords:
customer relationship management; decision making process; knowledge management; management znalosti; rizeni vztahu se zakazniky; rozhodovani
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13136