Original title:
Internetový marketing
Translated title:
Internet Marketing
Authors:
Matejová, Katarína ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je internetový marketing. Úvod patří představení internetu jako prostředí pro podnikání a analýze nákupního chování občanů ČR. Dále je charakterizován internetový marketing s ohledem na svá specifika, kterými jsou webové stránky, vyhledávače a reklamy typu PPC. Následující části přibližují webovou analytiku jako nástroj řízení a optimalizace marketingových kampaní v prostředí internetu a je provedeno zhodnocení jejích vybraných nástrojů s ohledem na potřeby menších a středně velkých e-shopů. Závěr patří případové studii, kterou je aplikace uvedených zásad na elektronický obchod SteamGames.cz.The diploma thesis characterizes the internet as the environment for marketing. It introduces the internet as a business tool and provides analysis of customer behavior on the internet in the Czech Republic. Following part deals with internet marketing and its specifics, which are websites, search engines and PPC ads. Next section analyses selected web analytics tools for managing internet campaings with regard on the needs of small and medium businesses. The last part is a case study, which implements the principles of the previous parts on the e-shop SteamGames.cz.
Keywords:
Internet marketing; PPC; Web Analytics; internetový marketing; PPC; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30153