Original title:
Strategie firmy podnikající v oblasti služeb
Translated title:
The strategy of a service providing company
Authors:
Zmeškalová, Eva ; Filipová, Alena (advisor) ; Löwová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá analýzou strategie konkrétní firmy podnikající ve službách v České republice. Analyzuje její schopnost reagovat na změny a čelit problémům, které souvisejí s její činností - zprostředkovávání služeb v zábavném odvětví. Detailně pohlíží na její dílčí strategie vedoucí k dosažení jejích cílů. Zkoumá potenciál hlavních produktů firmy v rámci budoucího vývoje. Soustředí se také na vztah firmy k dodavatelům, konkurenci, zákazníkům i zaměstnancům. Zvažuje formy její marketingové propagace a komunikace vzhledem k vybraným segmentům zacílení.The work is analyzing strategies of a real service providing company doing business in the Czech Republic. It investigates its capability to deal with the changing environment and to face problems in its field - the entertainment industry. In order to see the company's future potential it looks deep into its individual strategies leading to reach the preset goals and examines in detail its main products. Also, it studies its relationship with employees, clients, suppliers and competition. Then, it weights its marketing tools to suggest the appropriate ones according to the chosen segment of its positionning.
Keywords:
innovation; positionning; promoting; providing services; strategy; inovace; marketingová propagace; positionning; strategie; zprostředkování služeb
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30132