Original title:
Strategie firmy podnikající v oblasti školství
Translated title:
Strategy of a company doing business in the sector of education
Authors:
Karasová, Irena ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je provést analýzu současné marketingové strategie vybrané firmy působící v oblasti školství a podat návrhy na její zlepšení. V teoretické části se nejdříve zabývám podstatou marketingu a základními specifiky služeb, poté navazuji problematikou marketingového řízení školy a aplikuji obecné pojetí marketingového mixu na oblast školství. V úvodu praktické části představuji firmu jako takovou, definuji její cílovou skupinu a provádím analýzu konkurence. Dále na základě vlastního průzkumu a zkušeností nabytých během studia na této škole analyzuji jednotlivé složky jejího marketingového mixu a provádím SWOT analýzu. V další podkapitole podrobněji rozebírám výsledky svého marketingového průzkumu a na závěr uvádím doporučení pro strategii této školy do budoucna.The main aim of this graduation thesis is to analyze current marketing strategy of the company and to propose changes which would help the company to perform better. At the beginning of the theoretical part I firstly concentrate on general understanding of the concept of marketing and service marketing. Second chapter is focused on specifics of school marketing management and application of theory of marketing mix on the area of education. In the methodical part I start with company introduction, followed by definition of its target group and competition analysis. Then, on the basis of my own research and experiences, I analyze each part of marketing mix of the school and I perform its SWOT analysis. In the next chapter I show results of my own research in more detail and at the end there is a conclusion with my proposals how to improve current marketing strategy of the company.
Keywords:
marketing strategy; service marketing; SWOT; marketing služeb; marketingová strategie; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29514