Original title:
Budování osobních vztahů se zákazníky společnosti Finder s.r.o.
Translated title:
Building personal relations with customers of Finder Ltd.
Authors:
Bílková, Alžběta ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Uličná, Štěpánka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou budování vztahů se zákazníky společnosti Finder s.r.o., a to zejména vztahů osobních v rámci obchodního styku. Celá myšlenka je založena na Maslowově teorii potřeb. Základní myšlenkou tohoto systému je vytvoření pevného vztahu nejen na obchodní, ale především na přátelské osobní bázi. Cílem této práce je představit a stručně popsat teoretický základ, na kterém by pracovníci společnosti Finder s.r.o. měli budování osobních vztahů se zákazníky stavět a čerpat z něj a následně se zaměřit na konkrétní analýzu vztahů stávajících, na základě konzultací s obchodními manažery firmy Finder s.r.o. V závěru chci představit návrh na zefektivnění budování těchto vztahů v návaznosti na analýze schopností obchodních manažerů společnosti Finder a návrh a popis systému budování, zkvalitňování a udržování osobních vztahů včetně doporučení na aplikaci v praxi.The thesis pursues issues of building relations with customers of the company Finder Ltd. especially personal relations in terms of business contact. The whole idea is based on Maslow's theory of needs. Basic idea of the system is to build a stable relationship with customer not only on business basis, but on personal and friendly basis in particular. The aim of the thesis is to introduce and briefly describe a theoretical fundament from which the employees of Finder Ltd. should take an inspiration and base their relation building on that. Another part of the aim is to focus on a specific analyse of the current relations which will be based on consultations with business managers of the company. Finally I seek to introduce a proposal for more efficient building of the relations which will be following the previously mentioned analysis of relations and skills of the managers. Also I seek to propose and describe a system of buidling, improving and keeping personal relations including reccomendation for implementation into practice.
Keywords:
building relations with customers; CRM; Maslow's theory of needs; budování vztahů se zákazníky; CRM; Maslowova teorie potřeb
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29466