Original title:
Psychologické a sociální aspekty působení cestovní kanceláře
Translated title:
Psychological and social aspects of tour operator's activity
Authors:
Kaplina, Olesya ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Jarošová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je nabídka cestovní kanceláře, která bude analyzována po stránce teoretické a porovnána s výsledky empirického šetření. Dále budou ohodnoceny metody, kterými cestovní kancelář láká potenciální klienty. Hlavním cílem této práce je na základě teoretických znalostí a empirického šetření pochopit současné tendence poptávky v oblasti cestovního ruchu, očekávání zákazníků, jejich preference, přání a možnosti, zda odpovídají představám cestovní kanceláře.This graduation thesis focuses on analyzing a tour operator's supply and it's comparison with the results of empirical research. Trends of demand in tourism industry, preferences and expectations of clients will be compared with the vision of the tour operator on the base of theoretical knowledge and the results of empirical research. To reach improvement of the supply the needed measures will be advised in the end of the thesis. The thesis is divided into two parts, the theoretical base and the empirical research.
Keywords:
Empirical research; Psychology of client; Tour operator; Cestovní kancelář; Empirické šetření; Psychologie zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29284