Original title:
"Analýza obsahu inzerce vybraných odborných časopisů vydavatelství Economia
Translated title:
Content analysis of advertisement B2B magazine
Authors:
Umová, Jitka ; Bártová, Hilda (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahová analýza Tato práce má zjistit, zda inzerce v odborném časopise pro B2B skupinu je skutečně zaměřená na tento tržní segment, jaké obory nejčastěji oslovují další firmy prostřednictvím inzerce, a zda je inzerce v těchto časopisech efektivní a oslovuje cílovou skupinu. Sekundárním předmětem práce je výzkum, jaká role je přižarována ženám v inzerci v časopise zaměřeném na ekonomiku a byznys. Analýza těchto zjištění je prováděna obsahovou analýzou.The main objective of this study is to identify, if the advetisement in magazine focused on economy and business is really oriented to B2B group, which branch is the most advetised to others, if the advetising in this magazine is effective and is speaking to target group to. The secondary objective is the research, which characters in advetisement are givet to women in magazine focused on economy and business. The research is quantitative analysis of data which are from advretising and monitoring foundout.
Keywords:
content analysis; marketing research; medial space; marketingová komunikace; mediální komunikace; obsahová analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30014