Original title:
Výzkum spotřebního chování na trhu pro kojence
Translated title:
Consumers behaviour analysis within the infants good market
Authors:
Šulcová, Olga ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je prostřednictvím vhodně vytvořeného dotazníku jako výzkumného nástroje prozkoumat a následně popsat chování nakupujících na trhu zboží pro kojence. Výzkum se zaměřuje na otázky -- jaká jsou nejfrekventovanější místa nákupu dětského zboží, zda mají slevové akce na tomto trhu kladný ohlas u nakupujících, do jaké míry je v dnešní moderní době využíván internet v souvislosti s nákupem či zjišťováním informací o dětském zboží a které faktory ovlivňují rozhodování nakupujících. Výsledky výzkumu potvrzují, že na takto specifickém trhu jako je trh zboží pro kojence hrají demografické charakteristiky nakupujících nepatrný vliv ve srovnání s jejich osobními preferencemi a zkušenostmi.The aim of the thesis is to find an appropriate analytic tool by which the infants good market can be first described and then surveyed. The research is focused on the questions -- what are the places with the major consumers frequency, whether the discounts are popular with the consumers or not, how frequently is the internet used in the connection with searching for and buying infants goods, what has the strongest influence on consumers decision-making processes. The results of the research confirm that there is almost no influence on consumers decision-making process caused by demografical characteristics but by consumers individual preferences.
Keywords:
Consumers behaviour analysis; Infants good market; Internet; internet; trh zboží pro kojence; Výzkum spotřebního chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29884