Original title:
Komunikační strategie filmového festivalu Finále na sociálních médiích
Translated title:
Use of Social Media in the Communication Strategy of Film Festival Finale
Authors:
Sloup, Ondřej ; Černá, Jitka (advisor) ; Jáchim, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce má dva hlavní cíle, z nichž první představuje teoretické zmapování současné situace na poli sociálních médií a přiblížení jejího marketingového využití. Detailně je pak popsán potenciál komunikační kanálů vhodných pro účely firemní prezentace, kde největší pozornost je věnována následujícím službám: Facebooku, Twitteru, Google+ a YouTube. Druhý cíl je realizován v praktické části, která se soustředí na vlastní návrh nové komunikační strategie filmového festivalu Finále v prostředí sociálních médií, přičemž konkrétní cíle byly zvoleny na základě SWOT analýzy získané expertním šetřením ve festivalovém týmu. Závěrečná část představuje návod pro organizátory filmového festivalu, komplexní taktiku působení na sociálních médiích. Ta je rozdělená do třech fází popisujících rozdílné aktivity marketéra v době před začátkem, v průběhu a po skončení festivalu.This master's thesis has two main objectives. The first one is represented by the theoretical research of the current situation in the field of social media and the explanation of its marketing use. The potential of communication channels suitable for corporate presentations is described in detail thereafter, while most attention is paid to the following services: Facebook, Twitter, Google+ and YouTube. The other aim of the work is reflected in the practical part which focuses on a draft of the new communication strategy for Film Festival Finale in social media terms. These specific targets were chosen using the SWOT analysis carried out through an expert inquiry in the festival team. The final section is a guide for organizers of film festivals. This comprehensive social media tactics is divided into three phases describing the different activities of the marketer before, during and after the festival.
Keywords:
Communication strategy; Film festival; Finale; Marketing 2.0; Social media; Filmový festival; Finále; Komunikační strategie; Marketing 2.0; Sociální média
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29796