Název:
Komunikácia a ICT ako nástroje konkurencieschopnosti (na príklade malej organizácie)
Překlad názvu:
Communication and ICT tools as a mean of competitiveness (in a small business)
Autoři:
Meštellér, Tomáš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Zaal, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je potvrdenie v praxi stanovenej hypotézy, že IT a ICT nástroje sú zdrojom kompetitívných výhod a zvyšujú konkurencieschopnosť malých podnikov. Po stanovení teoretických východísk sa v práci postupne zameriam na stručnú definíciu ICT nástrojov na českom trhu a ich dodávateľov. V praktickej časti som podrobil výzkumu a analýze 5 významných a častých komunikačných situácií v sledovanej spoločnosti. Toto pozorovanie bolo uskutočnené pred implementáciou ICT nástrojov a následne po ich začlenení do spoločnosti. Výstupy pozorovaní su ďalej podrobené porovnávaniu s ohľadom na konkurencieschopnosť, efektívnosť a nákladnosť. Získané výsledky podporujú uvodné tvrdenie o pozitívnych vplyvoch ICT nástrojov aj v prípade, že sú používané v malých podnikoch.Cílem diplomové práce je potvrzení v praxi stanovené hypotézy, že IT a ICT nástroje jsou zdrojem kompetitivních výhod a zvyšují konkurenceschopnost malých podniků. Po stanovení teoretických východisk se v práci postupně zaměřuji na stručnou definici ICT nástrojů na českém trhu a ich dodavatele. V praktické části jsem podrobil výskumu a analýze 5 významných a častých komunikačných situací ve sledované společnosti. Toto pozorování bylo uskutečněné před implementací ICT nástrojů a následně po jejich začlenění do společnosti. Výstupy pozorování jsou dále podrobené porovnávání s ohledem na konkurenceschopnost, efektivnost a nákladnost. Získané výsledky podporují uvodní tvrzení o pozitivních vlivech ICT nástrojů i v případě, že jsou používané v malých podnicích.The aim of this work is a practical confirmation of a hypothesis that IT and ICT tools are a source of competitive advantages and increase the competitiveness of small businesses. After establishing the theoretical framework for my thesis, I focus on a definition and suppliers of ICT tools in the Czech market. In the practical part of the work I underwent a detailed research and analysis of five major and frequent communication situations in the surveillance organisation. This research was made before the implementation of ICT tools and then after their subsequent integration into the organisation. Outputs of my observations are further subjected to a comparison with respect to competitiveness, efficiency and cost. The obtained results support the initial argument of positive impact of ICT tools even if used in small businesses.
Klíčová slova:
Firemní komunikace; ICT; Konkurenceschopnost; communication; competitiveness; ICT
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29748