Original title:
Strategie vybrané japonské obchodní firmy na domácím a zahraničních trzích
Translated title:
Strategies of the chosen Japanese trading company on domestic and foreign markets
Authors:
Pěknicová, Iveta ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Brož, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s zabývá popisem a rozborem strategií vybrané obchodní japonské společnosti a také jejich spojením s praxí. Ukazuje také vlivy ekonomického, politického a dalších prostředí na strategie a jejich aplikaci na trzích. V práci jsem se zároveň věnovala Japonsku, jeho kulturním zvyklostem a obchodnímu jednání. V hlavní části jsem se zabývala strategiemi jednotlivých sedmi divizí.In the thesis I describe and deal with Japanese trading company of sogo shosha type. I explain what sogo shosha means, its history and developing. Then I am also focusing on Japanese economy and its habits and cultural traditions. The most important part is about strategies of all 7 divisions of this apanese company.
Keywords:
China; general trading company; Japan; sogo shosha; Japonsko; sogo shosha; všeobecná obchodní společnost; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29711