Original title:
Využití sociálních sítí v marketingové strategii FMCG společnosti
Translated title:
The Use of Social Networks in a Marketing Strategy of a FMCG Company
Authors:
Hofmanová, Tereza ; Král, Petr (advisor) ; Tyl, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomové práce nastiňuje možnosti, jak mohou FMCG firmy efektivně integrovat sociální sítě do svého marketingového mixu a jaké mají možnosti měření úspěšnosti využití sociálních sítí. První kapitola vymezuje koncept sociálních sítí a jejich hlavní výhody z hlediska firemního marketingu a představuje hlavní sociální sítě ve světě a v České republice. Druhá kapitola je zaměřena na možnosti marketingového využití současné největší světové sociální sítě Facebook. V jednotlivých podkapitolách jsou popsány struktura a proces vytváření firemní facebookové stránky, hlavní principy správy stránky a plánování příspěvků, dostupné formy aplikací a reklamy, možnosti propojení Facebooku s okolním online prostředím nebo pravidla inzerce na Facebooku. Zvláštní pozornost je věnována vhodné skladbě obsahu firemní facebookové stránky. Třetí kapitola představuje možnosti marketingového využití video portálu Youtube. Čtvrtá kapitola pojednává o možnostech měření efektivity sociálních sítí se zvláštním důrazem na analýzu efektivity sociální sítě Facebook. V praktické části je představen návrh strategie marketingové komunikace dětské divize firmy Nutricia a.s. v sociálních sítích.This diploma thesis outlines the ways of efficient marketing use and performance measurement of social networks by FMCG companies. The first chapter defines the concewpt of social networks, describes their benefits for company marketing and introduces the major world and Czech social networks. The second chapter is dedicated to the current most important social network, Facebook. The sub-chapters are covering structure and creation of a fan page, main principles of page management, post planning, aplications, ads, social graph and Facebook advertising policies. Main attention is given to the content of a fan page. the third chapter introduces the marketing potential of Youtube.The fourth chapter features the options of social networks performance measurement. The second half of the work introduces the marketing strategy on social networks for the company Nutricia a.s.
Keywords:
marketing; online marketing; social networks; facebook; internetový marketing; marketing; online marketing; reklama na internetu; sociální sítě; youtube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29691