Original title:
Adaptace marketingové strategie The Callan School v České republice
Translated title:
Adaptation of Marketing Strategy of the Callan School in the Czech Republic.
Authors:
Zhuravlova, Milena ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Luzanová, Marianna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá charakteristikou vyučovací metody The Callan School a možnosti její adaptace v České republice. V práci se provádí výzkum pomocí standardních výzkumných metod: PEST analýzy prostředí v České republice ve vztahu k pořádání jazykových kurzů, výzkum mentality obyvatel České republiky a jejich vztah k vzdělání a výuce cizích jazyků, SWOT analýza Callanovy metody a další. Hlavním přínosem diplomové práce je zhodnocení možnosti adaptace nové metody v České republice s přihlédnutím k místním zvykům a možnostem obyvatel. Diplomová práce obsahuje též popis a filozofii samotné Callanovy metody pro seznámení čtenáře s jejími základními rysy.This thesis deals with the characteristics of teaching method of the Callan School and the possibility of its adaptation in the Czech Republic. The research work is carried out using standardized research methods: PEST analysis of the environment in the Czech Republic in relation to organizing language courses; research of mentality of inhabitants of the Czech Republic and their relationship to education and teaching of foreign languages; SWOT analysis and description of the Callan and the other methods. The main contribution of the thesis is to evaluate the possibility of adaptation of new methods in the Czech Republic with regard to local customs and possibilities of population. The thesis also contains description and philosophy of the Callan method for familiarizing readers with its essential features.
Keywords:
Language courses; Marketing strategies; The Callan School; The mentality of people; Jazykové kurzy; Marketingová strategie; Mentalita obyvatel; The Callan School
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29601