Název:
Analýza cieľových skupín a komunikácie značky Mercedes-Benz na trhu osobných vozidiel v ČR
Překlad názvu:
Analysis of target groups and brand communications of Mercedes-Benz on the passenger car market in the Czech Republic
Autoři:
Dudinská, Daniela ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Burianová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom práce je identifikovať slabé stránky, hrozby a príležitosti vo vyvíjaných marketingových aktivitách značky Mercedes-Benz v ČR a navrhnúť spôsoby, ako inovovať komunikáciu firmy so súčasnými, ale i potenciálnymi cieľovými skupinami. Teoretická časť práce približuje základné poznatky z oblasti brand managementu, nákupného chovania spotrebiteľov, výskumu trhu a marketingovej komunikácie. Praktická časť práce v úvode predstavuje spoločnosť Daimler AG, jej historický vývoj, súčasné aktivity, štruktúru brand portfólia a konkurenciu značky Mercedes-Benz. Po stručnom predstavení materskej spoločnosti nasleduje charakteristika českého zastúpenia značky Mercedes-Benz, positioningu, identity a image značky v ČR. Nosnou kapitolou praktickej časti práce je analýza, rozdelená na analýzu cieľových skupín a analýzu marketinovej komunikácie značky Mercedes-Benz v ČR v roku 2011. Naväzujúca kapitola obsahuje doporučenia, formulované na základe výsledkov analýzy. Tieto doporučenia sa vzťahujú k optimalizácii marketingových aktivít spoločnosti Mercedes-Benz ČR s ohľadom na cieľové skupiny a plánované obchodné aktivity firmy v budúcom období.Cílem práce je identifikovat slabé stránky, hrozby a příležitosti ve vyvíjených marketingových aktivitách značky Mercedes-Benz v ČR a navrhnout způsoby, jak inovovat komunikaci firmy se současnými, ale i potenciálními cílovými skupinami. Teoretická část práce přibližuje základní poznatky z oblasti brand managementu, nákupního chování spotřebitelů, výzkumu trhu a marketingové komunikace. Praktická část práce v úvodu představuje společnost Daimler AG, její historický vývoj, současné aktivity, strukturu brand portfolia a konkurenci značky Mercedes-Benz. Po stručném představení mateřské společnosti následuje charakteristika českého zastoupení značky Mercedes-Benz, positioningu, identity a image značky v ČR. Nosnou kapitolou praktické části práce je analýza, rozdělena na analýzu cílových skupin a analýzu marketinové komunikace značky Mercedes-Benz v ČR v roce 2011. Navazující kapitola obsahuje doporučení, formulované na základě výsledků analýzy. Tyto doporučení se vztahují k optimalizaci marketingových aktivit společnosti Mercedes-Benz ČR s ohledem na cílové skupiny a plánované obchodní aktivity firmy v budoucím období.The thesis aims to identify the weaknesses, threats and opportunities in local marketing activities of the brand Mercedes-Benz in Czech Republic and to suggest ways to upgrade the communication of the company with the current, as well as the potential target groups. The theoretical part of the thesis brings basic knowledge of brand management, consumer behaviour, market research and marketing communications. The practical part of the thesis introduces the company Daimler AG, its historical development, current activities, brand portfolio structure and competition of the brand Mercedes-Benz. This brief presentation of the parent company is followed by description of the Czech daughter company and the positioning, identity and brand image of Mercedes-Benz in the country. The main chapter of the practical part is the analysis, divided into analysis of target groups and analysis of brand communications of Mercedes-Benz Czech Republic in 2011. The following chapter contains recommendations based on the analysis results. The recommendations are related to the optimization of marketing activities of Mercedes-Benz Czech Republic with respect to target groups and planned business activities in the future.
Klíčová slova:
cílová skupina; marketingová komunikace; nákupní chování; značka; brand; consumer behaviour; marketing communications; target group
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29408