Název:
Analýza možností vstupu českých investorov na nikaragujský trh
Překlad názvu:
Analysis of Entry Possibilities for Czech Investors to the Nicaraguan Market
Autoři:
Kožárová, Katarína ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] V súčasnej dobe presýtenosti trhov by každá správna firma, ktorá nechce obmedziť svoje pôsobenie len na domáci trh mala rozmýšľať o zahraničných trhoch a rozhodnúť sa kam expandovať. O niektorých krajinách je informácii viac, o iných zas pomenej. Nikaragua patrí do tej druhej skupiny a táto práca by mala uľahčiť rozhodnutie o vstupe či upriamiť pozornosť na nikaragujský trh. Práca je rozdelená do 5 hlavných celkov -- všeobecné informácie o krajine a jej obyvateľoch, druhá kapitola poskytuje informácie o ekonomike a finančnej situácii krajiny, tretia a štvrtá kapitola sa zas venujú zvláštnostiam v kultúre a obchodovaní s Nikaraguou. Posledná kapitola ukazuje 3 rôzne druhy analýz trhu, ktoré sú zároveň aj aplikované na Nikaraguu.V dnešní době přesycenosti trhu by každá správná firma, která nehodlá omezit své pole působnosti jen na domácí trh, měla pomýšlet na expanzi. O některých zemích je ale informací více a o jiných méně. Nikaragua patří do druhé skupiny a tahle práce tak má za cíl ulehčit process rozhodování anebo alespoň ukázat možnosti nikaragujského trhu. Práce je rozdělená do 5 celků -- obecné informace o zemi a jejích obyvatelech, druhá kapitola poskytuje informace o ekonomice a finanční situaci v zemi, ve třetí a čtvrtá kapitola se věnuji zvláštnostem v kulture a obchodování s Nikaraguou. Poslední kapitola ukazuje 3 druhy analyz, které jsou zároveň i aplikované na Nikaraguu.In this time of the oversaturated market, every company that doesn't want to focus only on domestic market has to start thinking about expanding abroad. But there is not enough information about every country and Nicaragua belongs to that group of unknown countries. The aim of this thesis is to make it easier for investors to decide whether to enter their market or not or at least drag their attention to Nicaragua. This thesis is divided into 5 main chapters -- general information about the country and its inhabitants, the second chapter provides the information about the economy and financial situation of the country, third and fourth chapter are dedicated to distinctiveness of the Nicaraguan culture and business. The last chapter shows 3 different analyses of the market that are also applied to the Nicaraguan market.
Klíčová slova:
analýza; Nikaragua; potenciál; trh; český investor; analysis; Czech investor; market; Nicaragua; potential
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29402