Original title:
Statistické metody v marketingovém výzkumu
Translated title:
Statistical methods in marketing research
Authors:
Mošová, Monika ; Vild, Jiří (advisor) ; Čabla, Adam (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá statistickými metodami v marketingovém výzkumu, které se využívají zejména pro vyhodnocování dotazníkových šetření. Na začátku práce je krátce popsán proces marketingového výzkumu a jeho druhy. Další kapitola je věnována datům, poté přichází na řadu jejich analyzování, které je rozděleno do dvou hlavních částí: Jednorozměrná analýza dat a Dvourozměrná analýza dat. Tyto kapitoly zahrnují stručný popis teorie, ke které je vždy uveden příklad, který je řešen buď "ručně", nebo pomocí SPSS verze 18 (u příkladů řešených pomocí SPSS je vždy uveden postup jejich zadávání do programu).This thesis deals with statistical methods in marketing research that are used especially for evaluating survey research. At the beginning of the thesis we shortly describe a marketing research process. Next chapter deals with data, afterwards we focus in two chapters on their analyzing. These chapters are Univariate data analysis and Bivariate data analysis and include brief theoretical descriptions which are afterwards demonstrated on examples. These examples are calculated sometimes manually but mostly the SPSS is used. In case we use the SPSS the way of input will be described.
Keywords:
Application; Bivariate analysis; Marketing research; Univariate analysis; Aplikace; Dvourozměrná analýza dat; Jednorozměrná analýza dat; Marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29396