Original title:
Konzervatoř Jaroslava Ježka, marketingové a fundraisingové souvislosti
Translated title:
Conservatory of Jaroslav Ježek, Marketing and Fundraising Connections
Authors:
Kloučková, Marta ; Černá, Jitka (advisor) ; Sedlák, Aleš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnotit, jak nejefektivněji zacházet s marketingovým a fundraisingovým potenciálem státních středních škol, konkrétně konzervatoří. Práce se zaměřuje na možnosti těchto dvou problematik a jejich souvislostí na příkladu konkrétní instituce - Konzervatoře Jaroslava Ježka tak, aby škole co nejvíce prospěly. Práce se dělí na část teoretickou a část praktickou. Část teoretická se soustředí na vymezení pojmů marketing a fundraising a přiblížení legislativy státních středních škol (konzervatoří). Praktická část se věnuje umělecké činnosti Konzervatoře Jaroslava Ježka, současnému využívání jejího potenciálu, možnostech fundraisingu a návrhům na zlepšení marketingové a fundraisingové činnosti v budoucnu. Mým cílem je poskytnout podklady pro efektivnější využívání uměleckého potenciálu Konzervatoře Jaroslava Ježka v marketingových a fundraisingových souvislostech.The aim of my bachelor's thesis is to find the most effective way of using the potential of public high schools (particularly of conservatories) for marketing and fundrasing activities. This work focuses on possible marketing and fundraising activities, which are most effective and are in harmony with Czech public high school legislation. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on explanation of terms marketing and fundraising, and explains legal background of Czech high school system. The main aim of the practical part is to introduce Conservatory of Jaroslav Ježek and its contemporary marketing and fundraising activities, and to create the most effective method of using and presenting its musical potential. Also, the practical part focuses on creating a strategy for fundraising activities with an implement of marketing.
Keywords:
Conservatory of Jaroslav Ježek; Fundraising; Marketing; Fundraising; Konzervatoř Jaroslava Ježka; Marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29317