Original title:
Spotřební chování segmentu seniorů
Translated title:
Consumer Behavior of the Segment of Elderly People
Authors:
Ryznerová, Hana ; Hesková, Marie (advisor) ; Žilková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce popisuje specifika spotřebního chování segmentu seniorů v oblasti finančních produktů. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé základní pojmy, které se k problematice spotřebního chování segmentu seniorů vztahují. Následuje popis aktuální nabídky finančních produktů pro seniory. Praktická část je zaměřená na výzkum trhu, analýzu dat vybraného segmentu a předloţení závěrů, které jsou na základě provedeného výzkumu zjištěné. Pro doplnění jsou uvedeny výsledky výzkumu konkrétní české společnosti působící v této oblasti. Výzkum se konkrétně týká finančních produktů sjednaných u seniorů.This thesis describes aspects of consumer behavior in the elderly segment focused on financial products. Different fundamental concepts, relevant to the field of consumer behavior of seniors, are characterized in the theoretical part. A short description of the current offer of financial products for seniors follows. The practical part is focused on market research, data analysis of the selected segment and a presentation of conclusions that are based on the research findings. One of the last chapters of this thesis contains information on a research performed by a Czech company working in this field. The research studies financial products agreed by seniors in the Czech Republic.
Keywords:
Consumer Behavior; Financial products; Marketing research; Segment; Senior; finanční produkty; marketingový výzkum; segment; senior; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29225