Original title:
Event marketing v komunikační strategii firmy
Translated title:
Event Marketing in Communication Strategy of a Firm
Authors:
Pirunčíková, Jana ; Hesková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá event marketingem integrovaným do marketingové komunikace. Hlavním cílem je posoudit účinnost a vhodnost vybrané metody ve vybrané firmě. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. První kapitola je části teoretickou a popisuje jednotlivé prvky marketingové komunikace a objasňuje problematiku event marketingu. Získané teoretické poznatky aplikuji ve vydavatelství Energy Media s.r.o. a konkrétně jeho produkt -- časopis Do kabelky, jeho představení je součástí druhé kapitoly v rámci situační analýzy. Třetí kapitola je věnována marketingovému výzkumu, který je zpracován primárním průzkumem v podobě dotazování se mezi event odborníky a cílovou skupinou vydavatelství -- čtenářkami časopisu. Na závěr, ve čtvrté kapitole navrhuji event marketingovou strategii, jehož součástí bude návrh konkrétního eventu.This thesis deals with event marketing into integrated marketing communications. The main objective is to assess the effectiveness and appropriateness of selected methods in the selected company. The work is divided into theoretical and practical part. The first chapter describes the theoretical and the elements of marketing communication and clarifies the issue of event marketing. The theoretical knowledge applied in the Energy Media Publishing Ltd. and specifically its product - the magazine Do kabelky, his performance is part of the second chapter in the situational analysis. The third chapter is devoted to marketing research, which is processed in the form of primary research interviews with the event experts and target group publishing - magazine reader. Finally, in the fourth chapter, I propose that event marketing strategy, which will draft a specific event.
Keywords:
ATL communication; BTL communication; communication channel; communication mix; communication strategy; creative approach; event; event communications strategy; event marketing; event marketing agency; marketing communications; marketing mix; OTL communication; ATL komunikace; BTL komunikace; event; event komunikační strategie; event marketing; event marketingová agentura; komunikační kanály; komunikační mix; komunikační strategie; kreativní přístup; marketingová komunikace; marketingový mix; OTL komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29180