Original title:
Ocenění podniku společnosti O2 Czech Republic, a.s.
Translated title:
The valuation of company Telefónica Czech Republic,a.s.
Authors:
Smolková, Anna ; Mařík, Miloš (advisor) ; Luxemburk, Patrik (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je stanovení tržní hodnoty akcií, resp. vlastního kapitálu podniku společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. k 31.12.2010. Práce ma podobu znaleckého posudku a její součástí tedy není jen vlastní ocenění podniku, ale i jeho finanční a strategická analýza. V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož závěry přispěly k sestavení finančního plánu za období let 2011 až 2017. Vlastní ocenění je provedeno pomocí výnosové metody DCF Equity v závislosti na třech různých variantách prognózy(pesimistická, základní,optimistická).Za druhou metodu byla zvolena metoda tržního srovnání. Výsledná hodnota podniku je stanovena jako intervalové rozpětí.The aim of the diploma thesis is to determine the market value of the company Telefónica Czech Republic,.a.s. as at 31.12.2010. The structure of the thesis has a form of expert opinion and does include the valuation itself as well as the financial and strategic analysis. The financial plan for the period of 2011 till 2017 was compiled based on the outcome of both the analyses (strategic and financial). The value of the company is determined by two methods: DCF equity (three scenarios of future development, pessimistic, realistic, optimistic, are included) and market comparison. The interval of valuation is determined based on outcome of both the methods.
Keywords:
telecommuniaction; Telefónica; valuation; ocenění metodou DCF; Telefónica; telekomunikácie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29161