Original title:
Porovnání problematik zahájení docházky do MŠ a ZŠ
Translated title:
The Start of the Nursery and Elementary School Attendance: The Comparation
Authors:
MAREŠOVÁ, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma: {\clqq}Porovnání problematik do MŠ a ZŠ`` je rozdělena na dvě části. Teoretická část přibližuje současné pojetí předškolního a primárního vzdělávání. Dále popisuje vývojové charakteristiky dítěte, které vstupuje do mateřské školy a dítěte nastupujícího do první třídy základní školy. Věnuje se také problémům, které souvisí s adaptací na daný typ školy. Praktická část popisuje problémy dětí, které prošly adaptačním procesem v mateřské i základní škole. V další části je popsán program konkrétní mateřské školy, který usnadňuje dětem přechody do obou typů škol. The theoretical part of the thesis approaches the current concept of the nursery and elementary education and it describes the developmental characteristics of the child who enters the nursery school and the child entering the first class of the primary school. It also deals with the problems concerning the adaptation to the specific type of the school. The practical part describes the problems of the children who went through the adaptation process both in nursery and primary schools. In the next part there is described the program of the concrete nursery school which helps children to face entering both types of the schools easier. Citation: MAREŠOVÁ, Jana. Porovnání problematik zahájení docházky do MŠ a ZŠ. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12037