Název:
MOŽNOSTI VYUŽITÍ ZAHRADY V CÍRKEVNÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE V LIPENSKÉ ULICI V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH PRO ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVU DĚTÍ VE VĚKU 3 {--} 7 LET.
Překlad názvu:
Possibilities of utilization of the garden in the Church kindergarten in ipenská street in České Budějovice for enviromental education of children at the age 3 - 7 years.
Autoři:
JAKEŠOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce {\clq}qMožnosti využití zahrady v Církevní mateřské škole v Lipenské ulici v Českých Budějovicích pro enviromentální výchovu dětí ve věku 3 {--} 7 let`` se zamýšlí nad využitím a přínosem zahrady v mateřské škole pro všestranný rozvoj dítěte předškolního věku. Zaměřuje se hlavně na oblast pěstitelských činností a zahradničení. Teoretická část pojednává o funkcích zahrad v mateřských školách, o vhodném uspořádání a vybavení zahrad, o zastoupení enviromentální problematiky v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a specifikách předškolní výchovy. V praktické části je využita metoda dotazníku pro zjištění zájmu a názoru na přínos těchto aktivit pro děti v Církevní mateřské škole Lipenská (CMŠ). Dále je použita metoda přímého pozorování se záznamy do záznamových archů pomocí škálové stupnice. Tato metoda slouží ke zjištění všestranného rozvoje osobnosti dítěte ve vybraných výstupech ze Školního vzdělávacího programu. The bachelor thesis "Prospective use of the garden in the Church Kindergarten in Lipenská street in České Budějovice for environmental education of children between 3rd and 7th year of age" is concerned about utilization and benefits of the garden in this kindergarten for the versatile development of the preschool children. It is mainly focused on the planting and gardening activities. The theoretical part of the thesis deals with the function of gardens in the kindergartens in general and goes through the suitable garden layouts and equipment, the extent of environmental education in the General Educational Programme for Preschool Education (RVP PV) and the specificities of preschool education. In the practical part, the questionnaire method has been used to ascertain interest and opinions on possible impact of these activities on the children in the Church Kindergarten in Lipenská street. In addition, a direct observation has been used. The results have been recorded using recording forms with evaluation scales. This method serves to find out the extent of child´s personal development in some selected outputs of the School Educational Programme.
Klíčová slova:
mateřská škola; zahrada; garden; Kindergarten Citace: JAKEŠOVÁ, Lenka. MOŽNOSTI VYUŽITÍ ZAHRADY V CÍRKEVNÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE V LIPENSKÉ ULICI V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH PRO ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVU DĚTÍ VE VĚKU 3 {--} 7 LET.. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15379