Název:
Audit marketingové strategie vybrané firmy
Překlad názvu:
The audit of a marketing strategy in choice company
Autoři:
KNĚZKOVÁ, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci jsem se zabývala auditem marketingového prostředí firmy LUKR ingeneering a.s. Cílem této práce bylo provedení analýzy firmy LUKR ingeneering a.s. a na jejím základě zhodnotit stávající marketingovou strategii a navrhnout řešení vzniklé situace. Zabývala jsem se tedy analýzou marketingového prostředí, jak mikroprostředí, tak i makroprostředí firmy prostřednictvím několika analýz (jako je STEP, analýza konkurence, porterův model pěti sil a jiné), podle kterých jsem situaci ve firmě hodnotila. Dále jsem se pokusila určit přednosti a nedostatky firmy a nakonec předložit řešení k odstranění těchto nedostatků a zlepšení situace.I choose as the subject of my graduation thesis, the audit of a marketing strategy of LUKR engineering Inc. My thesis consists of three main parts. The first part involves studying of specialized literature to get deep knowlegedes and survey about the topic for better orientation in this area. All those information enabled my to provide analysis and evaluation. The second part of my thesis is to interpret teoretical knowledges to the practical field. First step was to analyse LUKR Inc. as a whole economical complex. After that followed the analysis of macro and microeconomical enviroment. Also were chosen and applied the STEP analysis, marketing mix analysis, Porter{\crq}s five forces model analyses and analysis of two main competitors. During those analyses were used internal sources of information as interwievs with management. The third part consists of evaluation of analysess, interpretation of working hypothesis and choosing the best company policy to confirm and enhance the position at the market. The final conlusion shows that LUKR Inc. has a strong and stabile position at the market because of following: exclusivity of assortment, very strong marketing orientated activities, high professional, skilled and progressive company management.
Klíčová slova:
Marketing; Marketingová strategie; Marketingové prostředí firmy; Marketingový audit; Marketing; Marketing audit; Marketing environment; Marketing strategy Citace: KNĚZKOVÁ, Martina. Audit marketingové strategie vybrané firmy. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9090