Název:
Mediální výchova v hodinách anglického jazyka
Překlad názvu:
Media Education in English Language Classes
Autoři:
SERVÍTOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi využití mediální výchovy v hodinách anglického jazyka. Teoretická část nejdříve obecně představuje média, dále mediální výchovu a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia (RVP G). Další část mapuje využívání mediální výchovy v ostatních předmětech, přibližuje metodiku a některé dostupné metodické příručky. Zaměřuje se také na reklamu a její hlavní charakteristiky. Praktická část nás seznamuje s projektem mediální výchovy určeným pro integraci do hodin anglického jazyka. Nese název Advertisement and Slogan a je vypracován pro využití ve třech vyučovacích hodinách. V této části jsou v rámci projektu detailně popsány struktura, cíle a metody jednotlivých hodin, přípravy na hodiny a samotný průběh. Závěrečná část je věnována hodnocení studentů a učitele.This diploma thesis focuses on Media Education in English language classes. The first section introduces media in general and deals with media education and its place in Framework Educational Programme for grammar schools. Next part monitors the ways of using media education in other school subjects and describes methodology itself. On the basis of this knowledge some of the methodological books are analysed. The last part of the first section introduces advertisements and their main characteristics. The second section presents a project of media education which is called Advertisement and Slogan. The project was prepared to be used in three English lessons. The structure, aims and methods of each of them as well as lesson plans and the process of each lesson are described in detail. The final part is devoted to students? and teacher?s evaluations.
Klíčová slova:
anglický jazyk; jazykové prostředky reklamních sloganů; mediální gramotnost; mediální výchova jako průřezové téma v RVP G; metodické příručky; metodika; média; projekt; přesvědčovací techniky; reklama; reklamní slogan; vzdělávací oblasti RVP G; advertisement/commercial; English language; Framework Educational Programme for grammar schools; media; Media Education as a cross-curricular subject; media literacy; methodological books; methodology; persuasive techniques; project; slogan Citace: SERVÍTOVÁ, Jana. Mediální výchova v hodinách anglického jazyka. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17580