Original title:
Využití aktivizačních metod ve výuce cizích jazyků
Translated title:
Use of activation methods in foreign language education
Authors:
HALTUFOVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá využitím aktivizačních metod ve výuce cizích jazyků. Cílem práce je zjistit, jaké výukové a aktivizační metody učitelé ve výuce cizích jazyků využívají nejčastěji a jaké jsou výhody a nevýhody aktivizačních metod. Teoretická část práce pojednává o aktivitě a tvořivosti ve vyučování a o výukových metodách. Výzkumná část práce vychází z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili učitelé cizích jazyků. Výsledky průzkumu přispívají ke zjištění, jakými vyučovacími metodami jsou v současné době vyučovány cizí jazyky na základních a středních školách.The submitted diploma thesis deals with the use of activating methods in foreign language tuition. The thesis aims at finding out which teaching and activating methods are used by teachers in foreign language tuition most often, and what the advantages and disadvantages of activating methods are. The theoretical part of the thesis deals with activity and creativity in lessons and with teaching methods. The research part of the thesis is based on questionnaire survey that foreign language teachers took part in. The survey results contribute to the finding which teaching methods are employed to teach foreign languages at primary and secondary schools at present.
Keywords:
activating methods; activity; classic methods; complex methods; teaching method; aktivita; aktivizační metody; klasické metody; komplexní metody; vyučovací metoda Citation: HALTUFOVÁ, Lucie. Využití aktivizačních metod ve výuce cizích jazyků. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17370