Název:
Přednes s pubescenty na základní umělecké škole
Překlad názvu:
Elocution (Speech) with Adolescents at Basic Art School
Autoři:
Říčařová, Jitka ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce ?Přednes s pubescenty na základní umělecké škole? má za cíl čtenáře seznámit v teoretické části nejprve se specifikami vývojového období puberty z několika úhlů pohledu a to z pohledů biologie člověka, psychologie a sociologie. Po tomto širokospektrálním popisu následuje část zabývající se prací s pubescenty v hodinách dramatické výchovy na základních uměleckých školách. Podrobněji se pak teoretická část věnuje problematice přednesu s pubescenty a to opět z několika hledisek: jak probíhá přednes s pubescenty, co u nich rozvíjí, jaké volí umělecké texty, jak s nimi pracují, jak je interpretují a veřejně prezentují. Navazující praktická část popisuje celoroční projekt uskutečněný se skupinou pubescentů v hodinách přednesu na základní umělecké škole. Skrze přednesovou práci tak projekt odhalil stěžejní témata zkoumaných pubescentů, dále se zaměřil zejména na odlišné vnímání dívek a chlapců. Výsledkem praktického projektu byla tvorba a realizace inscenace divadla poezie, které lze vnímat jako jejich generační výpověď.Thesis entitled ?Elocution (Speech) with Adolescents at Basic Art School? aims first of all at acquainting the reader ? in the theoretical part ? with the specific nature of the developmental period of adolescence from several perspectives ? from the points of view of human biology, psychology and sociology. This wide-ranging description is followed by a section focusing on working with adolescents in drama education lessons at primary art schools. Then the theoretical part concentrates in greater detail on the topic of reciting with adolescents, again dealt with from several points of view: what course does elocution with adolescents adopt, what features does it help develop, what is the adolescents? selection of artistic texts, what is their approach, their interpretation and what form does their public presentation take. The ensuing practical part describes a year-long project undertaken with a group of adolescents within elocution lessons at a primary art school. Using recitation the project disclosed key topics of adolescents in question, having further focused on differences in girls? and boys? reception. The practical project resulted in the creation and actual performance of a ?poetry drama? that can be understood as amounting to a generation?s statement.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5280