Název:
Problematika interpretácie piesňovej tvorby Mikuláša Schneidera - Trnavského
Překlad názvu:
The Problems of Interpretation of the Songs making Mikulas Schneider - Trnavsky
Autoři:
Nociar, Juraj ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Kaupová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Táto diplomová práca se zaoberá problematikou interpretácie piesňovej tvorby slovenského hudobného skladatel´a Mikuláša Schneidera- Trnavského. Sumarizuje dôležité poznatky, analýza a sématické výklady, na základe ktorých može čitatel´preniknut´k podstatě piesní, pričom ciel´om je poukázat´na aspekty,ktoré vedú k ich správnému interpretačnému ponímaniu. Metológia výskumu je tu založená z jednej časti na zhromažd´ovaní technických poznatkov o skladatel´skej osobnosti dotyčného autora, jeho zaradení do generačného kontextu, stýlovej charakteristiky jeho vokálnych diel. No jadrom práce je hudobná, sématická a interpretačná analýza jednotlivých piesní z cyklu Slzy a úsmevy. Na základě týchto rozborov napokon poukazuje na špecifické interpretační nuansy Trnavského "umelých " piesní, s ktorými sa musí, pri zachovaní štýlovej čistoty, interpret vysporiadať.This thesis deals with the interpretation of the songs composed by the Slovak composer Mikuláš Schneider - Trnavsky. It summarizes important information, analysis and semantic interpretations, under which the reader has an insight into these songs. The objective of this thesis is to highlight the aspects leading to their proper interpretation concept. The methology of the research is based on the collection of theoretical knowledge of the composer in guestion, how the composer was included in his generation context and stylistic features of his vocal works. However, at the core of this work is musical, semantic and interpretative analysis of individual songs from the cycle Tears and Smiles ( Slzy a úsmevy). On the basis of this analysis ultimately refers to the specific interpretative nuances of Trnavsky´s "artificial" songs, with which must the artist, while maintaining the purity of style, cope.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5251