Original title:
Pohyb a hlas
Translated title:
The Movement and the Voice
Authors:
Wimmerová, Hana ; Eliášová, Bohumíra (advisor) ; Kafková, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je možnost propojení pohybu s hlasem a jeho vzájemnou ovlivnitelnost jak pro tanečníka, tak pro umělce různého zaměření.
Na základě získaných divadelních zkušeností z muzikálů mám možnost poznat pěveckou a hlasovou techniku, kterou dále rozvíjím v hodinách hlasové výchovy na DAMU a HAMU v Praze. Hodiny hlasové výchovy se tak staly inspirací pro hlubší poznání nejen vlastního hlasu, ale i spolupracující celkové tělesné struktury.
Zdrojem informací pro bakalářskou práci jsou osobní zkušenosti získané v hodinách hlasové výchovy a dostupná literatura. V práci se také zaměřím na vzájemný vztah mezi hlasem a pohybem a jejich společné elementy.
V oblasti oboru pedagogiky tance má z mého pohledu následující práce hodnotný význam z hlediska použití hlasových prostředků pedagoga, které celkově rozvíjí pedagogickou osobnost ve způsobu vedení tanečních hodin.My bachelor work deals with possibilities of movement and voice and their mutual connection both for a dancer and artists of different specialization. Using my theatre experience from musicals where I have achieved special voice technique, which I further deepened during the voice education at theatre and Music and Drama Faculties of AMU.
These classes of voice education have become an inspiration for deeper knowledge of my own voice and movement. This work originated thanks to my own experiences which I have gained and with support of literature sources available in this field.
Contribution of this work in the field of dance education is usage of voice techniques, which can make easier teacher´s class presentation.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4995