Original title:
Fernando Sor, jeho současníci a rozbor skladby Variace na Mozartovo téma, op. 9
Translated title:
Fernando Sor, his contemporaries and analysis of the Variations on a Theme of Mozart op.9
Authors:
Pavlíček, Adam ; Zelenka, Milan (advisor) ; Rak, Štěpán (referee) ; Štraus, Ivan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o Fernandu Sorovi, který byl slavným kytarovým virtuozem a skladatelem. Patřil k první generaci velkých kytarových sólistů, kteřípoložili základy pro nástroj dnes zvaný klasická kytara. Jejich díla stále patří k základnímu repertoáru profesionálních kytaristů. Jedna z nejslavnějších skladeb z této doby jsou Sorovy " Variace na Mozartovo téma " op. 9, které jsou analyzovány v poslední části práce. První kapitola je o životě a díle Fernanda Sora. Druhá je o jeho nejdůležitějších současnících a poslední je anlýzou Sorovi skladby " Variace na Mozartovo téma " op. 9. Zde je obecně o přístupu k interpretaci až po detailní rozbor skladby samotné.The bachelor thesis is about Fernando Sor who was famous guitar virtuozo and composer. He belonged to the first generation of great solo guitar players who laid the foundations of the instrument which is cold classical guitar today. Their compositions still belong to the basic reportoary of professional guitarists. One of the famous compositions from that time is the Sor ´s " Variations on a Theme of Mozart" op. 9 which is analysed in the last part of the thesis. The first chapter is about life and work of Fernando Sor. The second chapter is about the most important contemporaries of Sor and the last chapter is the analysis of the Sor ´s "Variations on a Theme of Mozart" op. 9. There is written generally about the access to the interpretation untilthe detailed analysis of the comopistion itself.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4922